dag 6 - Monaco

12 juli 2014 - Antibes, Frankrijk

Goedemorgen allemaal,

Ik ben net wakker, maar was gisteren vergeten om nog even iets hierop te schrijven.

Gisteren ochtend hadden we zoals gewoonlijk weer les. We moesten een soort toneel stukje schrijven, en die dan voor de klas doen. Ook hebben we het over een nieuwe tijd gehad: de passé recent (die kende ik nog niet, want had hem nog niet op school geleerd).

's Middags hadden we weer op school gegeten, dit keer pasta. We moesten aardig opschieten met eten, want we gingen naar MONACO. Rond half 3 waren we dan eindelijk in Monaco, eerst kregen we een rondleiding van de leiding en daarna hadden we een uurtje vrije tijd. Het was natuurlijk veel te weinig, waardoor we alleen maar in het toeristen gedeelte zijn geweest. Daar waren dus geen dure ferarri's enz. Wel hebben we onderweg naar de trein een grijze en witte ferarri gezien, maar de enige echte rode hebben we niet gezien :(. Op de terug weg hadden we onze trein gemist (waar we uiteindelijk heel veel geluk mee hadden). Dus wij wachten op de volgende trein, maar die had meer dan een uur vertraging. Wat dus bleek was dat de trein waar wij eigenlijk in zouden zitten van het spoor was geraakt en was ongevallen. Dus ja geluk bij een ongeluk ;).

Toen we thuis kwamen was er wat onduidelijkheid over ons programma, want het programma van onze gastmoeder was anders dan dat van ons. Er was dus een disco waar je heen mocht als je wilde, maar ja niemand die we (Julia en ik) kennen ging daarheen, dus wij wilde niet. Onze gastmoeder dacht dat het verplicht was dus met tegenzin waren we uiteindelijk toch gegaan. Zoals we al dachten was er bijna niemand, alleen wat mensen van de campus.

Vandaag ga ik met Eline naar het strand, maar heb pas om 12 uur afgesproken, dus heb nog wel even.