dag 13 - Antibes

18 juli 2014 - Antibes, Frankrijk

hallo allemaal,

Vandaag was alweer mijn laatste hele dag hier :'(. Vanochtend werd ik weer om 7 uur wakker gemaakt, en ging ik, na mijn vaste ontbijt van 2 boterhammen met chocopasta en een glaasje jus d'orange, rond 7.50 naar school.

We begonnen de les met het weer, wat voor mij heel saai was want ik heb het al in een intensieve les van vorige week gehad en had het ook in de intensieve les van gisteren gehad. Al snel gingen we verder met werkwoorden, en wat je op een dag allemaal doet. Het was m'n laatste les, dus ik kreeg een certificaat en moest een vragen lijst in vullen. Het was trouwens niet alleen voor mij m'n laatste les, maar voor heel m'n klas op 4 leerlingen na.

Ik heb weer op school middag gegeten, dit keer spaghetti. En 's middags ben ik gaan kyjakken. Tijdens het eten werd er door een van onze animators tegen ons gezegd dat we om 13.00 uur op het plein moeten verzamelen. Dus Eline en ik waren netjes op tijd om 13.00 uur op het plein, maar er was geen animator te bekennen. rond 13.20 uur vonden we het een beetje lang duren, dus waren we gaan vragen of de animator van een andere groep wist waar ze was. Hij had haar gebeld en ze zei dat ze er bijna was. Rond 13.45 gingen we dan eindelijk richting het kyjakken. Dit keer niet met de schoolbus, maar we gingen met een minibus, omdat we maar met 7 waren.

Bij het kyjakken ging er een vrouw mee die bij het bedrijf hoorde. Ze had gezegd dat we niet express het water in mochten vallen, omdat het weer heel moeilijk is om midden op zee in je boot terug te komen. Eline en ik hadden toch wel zin om even in het water te vallen, dus toen er een 'hoge' golf kwam, vielen we helemaal niet expres in het water. Het was ook niet heel toevallig dat we daarna tijdens het proberen om weer op de boot te komen heel verongeluk weer in het water vielen. We waren niet de enige die wel zin hadden in een lekkere duik in het water, want de andere lagen ook allemaal in het water. Rond 4 uur waren we weer aan land en hebben we ons weer om gekleed. Eline en ik zijn nog even een ijsje gaan eten, toen afscheid genomen en allebei naar huis gegaan.

Ik heb net gegeten, als voorgerecht: een pannenkoekje met ham en kaas en als hoofdgerecht: een hele grote omelet met frietjes.

Nu moet ik toch maar eens mijn koffer in gaan pakken (wat ik tot nu toe de heletijd uitstel, want ik wil nog niet naar huis), want dat gaat nog wel wat tijd kosten...