Dag 1 - Londen

25 april 2014 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Halloo allemaal :), Vandaag zijn we na een korte vlucht aangekomen in Londen. Eenmaal aangekomen in Londen zijn we meteen naar het hotel gegaan waar we onze koffers hebben gedropt. Toen zijn we eerst naar Hyde Park geweest, een park ongeveer naast ons hotel. Daar hebben we rondgelopen en zijn we langs meerdere monumenten gelopen, bijvoorbeeld die van Peter Pan en prinses Diana. Na het park zijn we naar de Harrots gelopen. In een woord WAUWW. Alles wat je maar zoekt kan je vinden, misschien is het wel een beetje duur, maar het is er. We hebben toen de bus gepakt richting Kensington Palace (het paleis waarvoor het Hyde Park is aangelegd). Voordat we naar Kensington Palace gingen hebben we eerst even wat gegeten. Wat ons toen opviel was dat we in de tijd dat we in Londen waren nog helemaal geen Mac, Burger King, Subway of KFC hadden gezien. Ze waren ook nergens te vinden...

Nou we hadden weer wat energie na het eten dus we gingen verder, naar het paleis. Nadat we het paleis hadden gezien, zijn we terug gegaan naar het hotel om in onze kamer te kunnen, want daar konden we pas vanaf 2 uur in. Na even te hebben uitgerust in het hotel zijn we naar de Tower Bridge en de Tower geweest. Helaas zijn we de Tower niet in geweest, omdat het te duur was. Dus teleurgesteld gingen we verder, maar ik werd weer blij toen ik hoorde waar we heen gingen. The Old Bond Street. Met de bus gingen we daarheen. Dit was nog best een lang reisje, maar ja daar was die dan we zagen na een halve dag in Londen de eerst Mac Donalds. Eenmaal bij de Old Bond Street waren alle duren winkels bij elkaar. Daar hebben we in de buurt een beetje rondgelopen en hebben we avond gegeten.

Na het avond eten zijn we naar de National Gallery geweest. Geen enkele Rembrandt of Vermeer gezien, want die lagen in het afgesloten deel. Wel mooie schilderijen van Van Gogh en Rubens en nog van andere schilders gezien. Vanaf de National Gallery kon je de Big Ben en London Eye al zien, dus daar gingen we maar snel met de bus heen. Daar hebben we even rondgelopen en toen zijn we met de metro via het treinstation terug naar het hotel gegaan.